Pilih kawan - releven nya zaman ini

Sunday, June 26, 2011

Orang tua tua kata, berhati-hati memilih kawan. Itu pepatah melayu. Kalau omputih pun ada jugak yang lebih kurang. "A friend can either make you or break you". Maknanya lebih kurang la dg yg atas tadi.
Dulu-dulu, kita berkawan bila kita bersua muka. Boleh tengok riak muka, baca bahasa badan dan boleh rasa sendiri "chemistry" rakan baru tu. Boleh ke tidak? Ok ke tak? serasi ke tak?
Tapi sekarang, nak berkawan semua pakai gambar je. Lifeless and sometimes truthless. Lagi2 zaman ni, semua boleh edit dan boleh modify. Yang buruk jadi cantik, yang senget jadi lurus, yang berjerawat jadi licin, bak kata semua yang x betul, jadi betullah.
So kalau dulu kena berhati-hati, sekarang ni bukan lagi berhati-hati. Sekarang ni kena betul-betul memilih kawan. Kriteria dia? Yang ni kajian diperlukan... So till lain kali.. Wassalam.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada